Hejsan

 
 
Nu är jag här igen och tänkte berätta om Smulan. Vi var hos vetrinären och skulle bara göra en check för att se att allt var som det skulle, efter massa kollande så tyckte våren vetrinär att hennes ben inte såg ut som det skulle.
Så vi drogade ner henne för att kunna raka (hon har världens problem med klippningen Smulan alltså inte vetrinären), när det var klart gick vi och röntgade henne och efter ett tag av att vetrinären pekade på alla sener var jag helt borttappad och stog mest där och nikade som ett rikspucko.
Det visade sig att Smulibul har en senskada, hon ska få vila i en månad sen ska vi åka tillbaka till Täby och kolla upp henne igen.
Jag är otroligt ledsen men vi ska h kvar Smulan och försöka se positivt som det är bara två veckor kvar nu <3
Jag skrittar henne varje dag ¨men hon vill helst spring snabbt som vinden och skritten blir mest till taktnig.
 
Vi skulle köpa en till ponny i sommar en ung som skulle vara klar när Smulan inte ville tävla längre men eftersom Smulan kan vara slut nu så ska vi köpa en lite mer erfaren. Så i morgon ska jag åka och kolla på två häst det är väldigt spännande och jag hoppas det går bra :)
Nu vet ni hur det är ed Smulis kommer mer info om hur ag har det snart :)
och vi håller tummarna stenhårt att Smulan blir bra och att vi kommer tillbaka till tävlingsbanan igen!
Vi har haft en underbar tid tillsamans och kommer ha en mycket mer, lite tråkigt eftersom SM både ¨lag och själv var planerat denna sommar i fälttävlan.
Ja jag är en fälttävlans ryttare nu haha mycket ni missat :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0